2014-05-13

This and that; finskblodigabarn med en känsla för morgonen

Helger innebär numera jobb, jobb och jobb för Idisen.
Menhursom, i söndags innan arbetspasset hade jag en såndär fixis dag med
min nya vän Pasi. Galet nog vaknade jag till och var färdig soven
redan tjugo över sju, en söndag lix; CRAZY.
Pasi är en finsk morgonmänniska, så vi möttes upp redan innan nioisch.
Vi utbyter nörerier med varandra. Pasi fixar min elektronik samt cykel
och jag ger honom plantor. Sjukt bra deal :D
I söndags fixade han till min cykel, så nu är den mer kickass then evvah.

Vi tog en tripp till blomsterlandet och diverse andra shops. Mitt mission är;
Styra upp Pasis balkong till sommaren.
För tillfället har han noll plantor på den och noll möbler,
inte okej tyckte jag som är fett med avis då jag osså vill ha en balkong!

Hursom, på blomsterlandet sprang jag halvt in i denna fantastiska fuchsia.
Mormor odlar supermycket fuchsior, så jag har liksom börjat gilla denna typ av
planta massa mycket. Galet vackra!
Tydligen ska man kunna göra saft, eller om det var marmelad på dem..


Unnade mig lite kulturarvsfrön från impecta också.
Jeeez vad dessa ska bli spännande att odla.
Ja, ain't no doubt 'bout it; kryddor är min kopp kaffe.


Massa mycket fix och trix med skolan just nu. Slutspurten osv,
därav min stora frånvaro här på thas blog.
Fast om sanningen skall fram så orkis jag knappt plugga alls.
Sitter och läser och läser men glömmer typ vad jag läser;
where is my mind!?! som pixies skulle ha sagt.

Sista kemiprovet på fredag och jag borde liksom toknöta koncentrationer och pH,
men jag vill ju mest av allt bara odla.
Nåväl, till helgen unnar jag mig nog en tripp till m&p, och förhoppningsvis
kan en sätta ut lite plantor då.
Såg btw syrener som hade börjat blomma häromdagen,
så nu måste jag ju faktiskt ut till bersån!

Puss&kram&hejskipejski

2 kommentarer:

  1. Ja men växthuset då ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu, det går trögt på den fronten.
      Men förhoppningsvis kommer det upp innan maj nått sin ände...
      Mycket att göra, lite för lite tid för mitt eget bästa osv.

      Radera