2014-06-22

En glimt av min trädgård, och av mig



Serri, serri så hinner jag inte med just nu.
Mamma säger att växterna ute på landet dör av längtan efter mig;
men jag kan faktiskt inte vara på 30 places at once.

Mycket som händer i livet vilket gör att jag bara vill skapa.
Har börjat skriva igen; älskar när jag börjar skriva,
men det resulterar ofta i sömnlösa nätter med glimtar av tårar och skratt.
I'm a woman of thousand faces.
Och det bästa är att jag helt gått över till att skapa texter på engelska.

Nåväl; för att återgå till trädgårdsskapandet; så har jag tappat bort min trädgårdssax.
Perkele, satana, voi, voi säger denna finska kvinna till detta.
Som tur är hade jag en annan sax, som är femtio gånger mer otymplig.
Klämde lillfingret nyss och kan nog vänta mig ännu en blånagel
denna sommar. Aj.

Jag och P hittade en gammal skabbig resväska i hans grovsoprum;
man kan plantera i näääästan allt! Bara man vill lix.
Trendsetting for life.


Absolut, det är ett kaos. Men jag har bara bott här cirkus en månad,
och mördarsniglarna arbetar mot mig.
Försökte snacka med dem och be dem dra, men mnja...


Stolar och bord från min släkt.
OMG ibland inser man hur sjukt lyckligt lottad man är i denna
stora, bullriga och förvirrade värld.
Tack till alla som tar hand om mig (ja, jag är oerhört sentimental förtilf.)


Tomaterna kommer både här och var.
Detta är Tiny Tim som jag fick av en klasskamrat.
KICKASS skare bli att terra denna.


Nu väntar en veckas frihet från arbetet, aaa alltså efter arbetspasset i aften dårå.
Jag och A ska unna oss några dagar on the contryside. 
Skapa, studera mattematik och kolla in alla serier vi missat 
nu när vi no longer live as a couple.
A skapar en bok, jag skapar förhoppningsvis spoken word;
om någon var nyfiken på vad vi har för oss. 
Just, jag ska skapa två nya klänningar osså; dvs sy upp två nya alster
så mina ben syns, och så det ej ser ut som jag har på mig en potatissäck ^^

Lev väl och kom ihåg att älska varandra,
när som kan våra liv ta slut
so keep you´r loved ones close.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar