2014-06-26

Solitude



Så jag spenderade två dagar på landet.
Det kommer nog alltid vara lite såhär; jag måste leva delar av mitt liv i ensamhet/
med mina närmaste kära ute i skogen.
Som om batterierna laddas maximalt efter några dagars solitude.
Så hursom; me n Läsk packade in oss i bilen och åkte hem till M&P,
som förövrigt är ute i världen och vandrar.
Spenderade två dagar med att hänga med sis, gå i skogen, bada, äta upp oss
och se massa knasig film samt garva och gråta till Derek
(som Läsk sa, detta kan nog vara det bästa han gjort).

Spenderade en afton med att gå en av mina favoritturer ensam genom skogen.
Alla dessa gånger jag färdats denna sträcka och funderat över livet går knappast att
räkna sig till. Sex kilometer senare brukar livet oftast bli en smula klarare.




Mitt favoritbrott, fyrkanten.
Växte smått upp i detta vatten.


I mammi och pappis trädgård sattes för några år sedan en bondpion ned.
"Vars är dendär pionen som luktar snus?!?"
Frågade Läsk mig straxt innan vi skulle
återfärdas till la stada.
För den doftar verkligen snus. Precis i Läsks smak I guess.
Bondpionen är självfallet från mormor, vem annars lix?!


Mitt liv vore fett mycket tråkigare utan dessa två.
Jag är en lyckligt lottad Idis som har Läski och världens finaste sis i mitt liv.
(Läski betyder förövrigt änka på Soumi, crazy; innit?!)



Badade i skogssjön som vi älskar två gånger på en dagis.
Alex pratar alltid om hur jag ska köra på mind over matter,
och denna gång drog han även kortet; tänk på buddhistmunkarna
som tänder eld på sig
själva 
och
härdar
ut
ända
in
i
döden.

Jag tänkte mest bara, fucking hell
 och kastade mig i kylan efter typ tio
minuters tvekande.


Sjukt konstigt att komma tillbaka till civilisationen efter två små dagar 
i grönskan. Glömmer bort att det finns människor runtom mig, och vevade ned
rutan då Läsk körde hem mig, och sjöng med till The Band på högsta volym. 
That´s my life at it's best. 
Roadtrip och musik. 

Next time I'mma talk some more bout em' plants.
But for now; Heippa ystävät
(hejdå vänner a la Soumilaiset!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar