2014-01-19

Alexander gör vegansk citronpaj, MUMS!


Igår hade vi lite gala-afton hemma hos oss, tillsammans med några nära och kära vänner.
Alexander slängde ihop en vegansk-citronpaj  med maräng, 
efter recept från denna veganbloggare.
Alex hade pajen i ugnen lite längre än anvisningarna, 
och körde en kortis på grill-inställningen för att den skulle få litt färg. 
Gottigott blidde det.

Idag är det ledig-dag för Idisen. 
Det innebär; tid för mina växter!
I fredags planterades det om lite tomater och chili. 
Idag tänker jag fortsätta med omskolning.
Ska se över bäbisarna i mitt egen-snickrade miniväxthus. 
I eftermiddag är det dock off till Hågge-Bågge och tre timmar Stanley Kubrick-film;
& sen lite tid för simning.
Förhoppningsvis hinner jag med några sidor i min fantastiska biologibok också. 

Lots of stuff to do, so many places to be 
and sooooo little time; Hej mitt liv våren 2014

Nåväl, nu är det dags för lite kvalitetstid för mig och mina växtisar.

Puss&kram&hejs& ha en finig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar