2013-10-11

Höstkänslor

Höstens färgskala är så oerhört vacker just nu, det är en stor sorg för mig att systemkameran är trasig så jag inte kan dokumentera färgspelet som pågår runtomkring mig. 
Dock har jag lyckats fånga några av höstens färgspel som pågår här i lägenheten, med en gamal skruttig digitalkamera som jag får hålla tillgodo med så länge. 



Första bilden är på mina orangea paprikor samt en gul chili som i dagarna mognat till i mitt köksfönster (lägg märke till imman på fönstret, så ser det ut både morgon och kväll då jag har en cirka femtio gröna plantor inklämda på mina 36 kvadratmeters hem.)
Den andra bilden är på mina höstiga strumpbyxor samt min hundkompis ben, då vi vilade oss i soffan en eftermiddag i september.
Bild tre visar en bråkdel utav min chilskörd denna sommar.
Och sist men inte minst, då september är min månad på alla sätt och vis så gjorde någon mycket speciell en vegansk prinsesstårta till mig <3

Och så, till det återkommande temat; CHILI

 Såhär såg plantorna, som jag satte i början av augusti, ut i mitten av september. Snart kommer bilder på hur de mår i dagsläget, men jag kan väl säga som så att de fortfarande växer och frodas, dock lite långsammare sen det blivit färre soltimmar.

Nu ska jag spendera resten utav denna fredagskväll med att plantera om chiliplantor samt ligga i soffan och kolla serier/filmer/dokumentärer på netflix då jag dessvärre gått och dragit på mig någon typ av höstsjuka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar