2013-11-18

Blå vindruva

En annan liten skojig sak på tal om växtlighet är att en utav mina frön från blå vindruva lyckats komma upp ur jorden med sina hjärtblad. Love it. Vetetusan om den kommer klara sig då jag satta den galet sent in på hösten, men kul att testa på hursom.  Min morbror har blå vindruva på sin gård som om inte annat ska jag ta en stickling därifrån och sätta ut vid min lilla stuga till våren.


Den lille bor i drivhuset och verkar hittills inte planera att kasta in handduken i alla fall. Jey! ;)
Göder den, och alla andra plantor, lite extra med äckel-nässel-vatten samt ekologisk växtnäring några gånger i veckan.
Sjukt gröna och vackra har många utav mina ståtligheters blad  således blivit igen.
Grönt är förövrigt min bästaste färg, om någon lyckats missa det.


Styrde lite röd quinoa med grönswok av linser, broccoli, lök, chili, kokosmjölk och soya häromdagen. Göttigt värre. Quinoa är ju typs bland det godaste som finns. Tricolore är nog min favvo, men det är mest bara för att den ser så festlig ut. Puss&kram&hejs så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar