2014-01-26

Chilisådd




Tog en dumplings-låda och gjorde om till chil-bäbis-frö-hem.
Natal, Purple bhut jolokia, Lousiana hot och Carolina reaper
är de frön som fick flytta ned i denna jord.
Fem gånger fem rader har denna låda, alltså väntar jag med spänning på tjugofem
nya småttingar. Alla dessa sorter verkar vara riktigt fina plantor som bär starka och
vackra frukter.

Själva processen att mylla ned nya frön i jorden är bland det mysigaste och bästa jag vet.
Jag sår sannerligen för mycket för min lägenhets bästa, så om någon i närheten känner för att adoptera en planta, let me know!!


Det senaste chili-projektet fick efter sådd flytta in i mini-växthuset.
Hoppas att bäbisarna kommer trivas fint här.


Jag är btw inne i grodd-träsket igen.
Igår styrde jag två tråg med mungoböns-groddar.
Ska gå och skölja dem nu och sedan ta en tur med vattenflaskan
längs alla rader av växter som trängs på mina trettiosex kvadrat.

Ha en fin söndag alla chili-älskare därute
(och alla andra också för den delen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar