2014-03-09

Grönsaksland!?



Igår var det sådär fantastiskt fint väder.
Yes, nu kommer mina växter fotosyntetisera som bara den var min första tanke
när jag steg upp på morgonen. Min andra tanke var; let's åkla ut på landet!

So I did.
Såg över mina plantor som står i ett söderläges-fönster hemma hos m&p;
de mådde verkligen finfint, galet nog. Okejs, några har strykit med under
vintern men det är sånt som händer när en inte kan se över alla sina plantor
hela tiden.
Därefter röjde jag runt lite i min berså och bestämde mig för att dethär med att
snickra ihop ett eget grönsaksland i år kanske inte vore helt tokigt?!
Förra året odlade jag ju på friland hemma hos mormor och endast i krukor ute i min
egna "sommarstugeträdgård".
Så jag bad p att avvara en presenning; behöver täcka marken för att enklare få bort
allt bös inför odlingen (växtligheten dör alltså under och jorden blir lättare att komma ned till).
Han hade även massa gamla bildäck som inte längre kommer till användning,
så det blev till att bära bildäck för att hålla presenningen på plats.
Jag har lite träningsvärk idag,
för jag spenderade även cirkus en timme med att bära upp träd som jag sågade
ned i somras, upp till p's vedhög så han kan chop em' to bits!

Vi får väl se hur det blir med detta trädgårdsland.
Min tidsbrist är rätt brutal just nu, vilket kan ligga mig till last.
(Måste lägga hinkvis med tid på att förstå kemin som jag
för tillfället försöker lära mig.)
Hursom så kommer jag nog prioritera att
avvara stora delar av mina helger till att pyssla i min trädgård
nu när vädret verkar tillåta igen.
Plz, låt det bli vår nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar