2014-03-05

Utrymme



Dethär med att helatiden finna nya utrymmer till plantisarna;
jag är rätt så kickass-bra-på-det!

Har hiphop-period nu igen. 
Joggingrundan häromdagen akompanijerades av en av mina 
första kärlekar inom hiphopscenen; Cypress hill.
Minns när jag var femton och lånade temple of boom av min kuss.
Plötsligt öppnade sig en helt ny värld för mig. 
Idag äre mina down to earth grabbar Dead Prez som snurrar här hemma.
Uppenbarligen spelade de i Malmö häromveckan. 
Fasen att man missar allt götte när man bor häruppe i norrland 
(som Knutan&Minis brukar kalla mitt Ö-o.) 
En vacker dag återvänder jag förhoppningsvis foevvah 
till de platta landskapen nere i södra Sverige.

Untill then får jag jag mina plantor roa oss med att insupa 
massa fet politisk hiphop.

Puss&kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar