2014-04-05

Basilika



Assars matte hade med sig en kruka med små selleriplantor
och basilika här om sistens.
Jag älskar selleri!
Det är så gott så jag kan inte beskriva.
Känner typs som med persilja; det är sådär brutalt gott så det nästan gör ont i en.
Så att odla selleri till sommaren ska bli mäkta intressant.
Till vänster på övre bilden (de små babe:sen med endast hjärtblad) syns
selleriplantorna och till höger har vi basilika, både svart och grön verkar det som :)

Själv har jag planterat basilika sorten helig basilika eller Ocimium sanctum
som hen heter på latin.
Tog typs tre dagar sen syntes dessa små gullen i krukan.


I torsdags var jag och hälsade på min bästaste Tora.
Vi styrde pizza och smothies, bytte plantor och så beundrade jag denna
underbaring som hon lyckats få att trivas i hennes norrlägesfönster.
Vad det är?!
En fantastisk knöl; ingefära!
Om jag är avundsjuk, eh jaaa sjuuukt avis!
Min knöl ruttnade bort och luktade satan så hemkt lix.

Tora är bra på typs alla plantor som jag är sämst på.
Så som pelargoner, avocado och aloe vera
och så nu även ingefära.


Nåväl, jag är hursom rätt bra på att odla chili,
det får jag ändå ge mig själv.

Nu ska jag cykla upp på staden och för en gångs skull 
inte ligga utslagen i soffan och kolla Veronica Mars denna lördagskväll.
(Himla bra Buffy substitut dendär Veronica btw!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar