2013-11-22

Spenat liksom

Såhär va, jag har haft himla dålig inspiration för mat senaste veckorna. Inte så pepp på att varken äta eller laga mat som förr. Meeeen, igår efter att jag varit ute på en joggingtur slängde jag ihop en såndär enkel middag, som Murakami brukar skriva om, och goddammit vad gottigt det blev.

Lite pasta och spenatsås bara, muuums!


Man kanske skulle kunna säga, nej-men-ida, vad äter du för grön sörja egentligen?!? Men asså, det var verkligen fantastiskt gott. Var iväg på typs snart stammis fiket med min baby, Tommy, och efter att vi pratat bort några timmar i cafésoffan stod vi och hackade tänder och diskuterade spenat i kylan på stortorget.
Så självfallet fick det bli en spenatsås till mat igår.

I spenatsåsen hade jag typs två hackade gullökar, kanske 500 gram spenat, två dl svarta bönor, salt, peppar, mycket chiliblandning lite carlshamns havrebaserade matlagningsgrädde, gott i maten, och när allt var klart toppade jag med solrosfrön. Gotti gotti!

Allt var set and done på ca tio minutisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar