2013-11-25

Helgen v47 har tagit slut, men snart kan en dansa till Bob Hund i Malmö typ.

Helgen som precis nyss var, var ganska så fullspäckad med happenings.
I fredags var det kulturnatta, vilket innebär allt från estradpoesi till dans och musikuppträdanden.
Några vänner skulle läsa upp lite spokenword, så jag hängde på och lyssnade.
Började kvällen hemma hos min poetiska vän Kina med lite skrivövningar.
Typ denthär senariot; riv ut en sida ur en bok, skriv ned åtta slumpmässiga ord på ett papper, skicka till nästa person och få själv ett nytt papper med åtta ord från en typ tredje part. Skriv en dikt med bland annat innehållande de åtta orden du fått dig tillskriven, men beakta att böjningar ICKE går för sig.
Du har fem minuter på dig, lycka till!
Blev sex stycken fantastiska små alster som icke skall delas här.

Förövrigt så har Kina fått en och annan planta av mig genom dagarna, så jag passade som vanligt på att beundra mina numera vuxna bortadopterade sötisar.
Hennes habanero red hade blivit riktigt fin! Själv plockade jag av mina frukter då de var orangea av någon knasig anledning, men Kina hade låtit sina sitta kvar, smart drag där!



Även denna Jamaican bell peppar fick flytta till Kina i somras. Hen verkar trivas finfint!

Har utöver en kulturell fredagsafton agerat kattvakt till min bästaste Toras katter, firat min lilla morfar som fyllde 79, spelat en helvetisk omgång av carcassonne hemma hos Håkan, besökt en gammal väns nya fabulösa lägenhet i Behrn Tower där hon och hennes flickvän bjöd på förfest innan Örebros enda hbtq-klubb; Heaven, varit på Kubrick-klubben och sett Lolita samt börjat på sista säsongen av american horror story och jag är förövrigt fast nu.

Här kommer lite awwwwww bilder på missimiss tjejerna som jag hängt med i helgen!

Puss&kram&hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar