2013-11-13

Valnöt eller mandel, det är frågan?!


I morse fick jag till min glädje se att denna krabat vågat sig upp ur jorden.
Men frågan kvarstår, vad är det för en buse som trotsat bristen på solsken och arbetat sig upp genom jordytan? Fröet hittades på marken i en Brasiliansk stad och var enligt min mormor, då jag gav henne det ena utav mina två existerande nötter/fröer, valnöt. Tyckte dock själv att det såg ut lite som mandel... Hm, hoppas att denna lille klarar sig. Hon fick i alla fall flytta in i drivhuset sekunden efter att jag upptäckt att hon faktiskt tryckt sig upp över ytan.



Hunden Assar som så sött låg och sov nyligen är för tillfället helt förvirrad av den lilla fluga som tagit sig in genom mitt öppna fönster. Han springer runt i lägenheten och letar febrilt efter ursprungskällan till vad som surrar runt ;)


Flertalet av mina kära växter visar upp sig från sin bästa sida idag då himlen är klarblå och solskenet strålar in genom mina fönster. Blir perfa med lite lek och bus med Assar och hans fina Chow chow vän här i kvarteret, nu efter lunchtid.

Puss&kram&hej-så-länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar