2013-11-14

You handsome devil


Min röda chili is still going strong. Vid ett och ett halvt års ålder har denna skönhet producerat omkring 70-80 frukter alla redan.
Växter skall tydligen må gött av att man spelar musik för dem! Hörde en intervju med Elin Unnes i PP3 någon gång i våras där hon berättade om att man i en studie spelat black sabbath, någon country samt klassiskt i tre olika växthusrum. Sabbath och de klassiska växterna klarade sig finfint, men countryväxterna dog?!? Okej, denna studie är kanske inte jätte vetenskapligt grundad osv men lite rolig anekdot ändå måste jag inflika.
Idag spelar jag således massa The Smiths för mina växtbarn, då jag har kommit in i ännu en Smiths period verkar det som. Började på Morrisseys självbiografi härom aftonen, så kanske inte ter sig så fasligt konstigt att jag får en sån här nörda-the-samiths-period igen..


Puss&kram&hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar