2013-12-29

Ett axplock av jul

I år firades min jul på två platser.
Dan före dan åkte vi till Alexanders familj i Nora.
Där stannade vi tills femtiden på tisdagen, den tjugofjärde.
Jullunch inmundigades hemma hos Alex moster som för snart ett år sedan fick denna finfina habanero- planta av mig. Den verkade trivas mäkta bra hemma hos henne, blev mycket glad och stolt över att se hur min lilla skapelse vuxit sig stark och stor :)


På juldagen bjöds det på helt vegetariskt julbord hos mina föräldrar ute på landet.
Massor av veganska inslag, så jag blev en väldigt mätt och glad vego-unge :)
Så som jag längtat efter de finska morot- och kålrotslådorna!
Men det bästa av allt på julbordet är ändå mammas röd- och grönkålssallad!



Ingen jul utan djur!
Alexanders syster har en fantastisk liten hund som vi umgicks med under jul.
Vi gav henne en liten klapp fylld med veganskt hundgodis.
I somras gav vi även denna typ av godis till henne, and she loved it!
Julafton till ära var hon piffad med en liten rosett på huvudet.
Too sweet!


Hemma hos mina föräldrar bor två kissemissar.
Willma och Kittie. Willma (på bilden) är Kitties mamma och är i dagsläget en äldre dam.
Hon är fantastiskt fin, både i sin personlighet och sin skölpaddsfärgade päls.


Hoppas att ni också haft en finis jul!

Puss&kram&hejskipejski, nu ska jag straxt off på födelsedagskalas 
för min älskade sis fyller år idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar