2013-12-30

Plantera kärnor

Igår fick jag en liten present.
En bok som trycktes, 83´,  fyra år innan jag kom till världen  och som förklarar hur en
skall plantera, förbereda och sköta exotiska plantor.


Till min stora glädje tror jag att jag i och med denna boks kunskaper lyckats artbestämma
en utav mina plantor som dök upp intill en gul chili, för några veckor sedan.
Nu har jag således skötselråd att tillgå och en liten bakgrunds historik för denna växt.

Vill prova alla möjliga exotiska tokigheter nu igen, är för tillfället väldigt sugen på jordnötsodling och KAFFE då jag läst om dessa plantor i min nya-gamla-bok.




Den lilla, tippade, cherimoya plantan huserar i minidrivhuset 
och verkar till min stora glädje 
må riktigt prima! 

Nåväl, nu skall jag iväg och inhandla en och annan
läckerhet inför morgondagens nyårssupé!

Puss&kram&hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar