2013-12-31

Snart klingar ett nytt år in


Igår kände jag att; NU KAN JAG INTE VÄNTA LÄNGRE! 
Vad talar jag om egentligen?
Frö-plantering ofc!
Som oftast blev det också denna gång olika chili-frön som myllades ned i jorden.

Tretton timmar kvar på det gamla året är det alltså nu, talar P1 och deras nyårskrönikor om för mig.
Imorgon när vi alla vaknar är det alltså år 2014.
Sista dagen detta år skall spenderas med att under dagtid; tvätta, städa, simma, bubbla bubbelpool, basta och förhoppningsvis läsa lite till i Morrisseys självbiografi som jag just nu tragglar med att läsa ut. Alltså den är bra, men just nu handlar det om massa rättstvister om pengar och andelar av the smiths intäkter. Inte jätte upplyftande historier, om jag skall få lov att erkänna min mening.

I afton blir det trerätterssupé för mig och Alexander med två vänner.
Förhoppningsvis lite spel och betraktande av fyrverkerier.

Är det nu man ska summera sitt år och göra upp planer inför nästa?
På något sätt tycker jag att nystarter gör sig bäst under mitten av året,
lagom till höstterminens start.
Men jag har ändå lite planer inför tvåtusenfjorton.

2014 skall bli året då jag:

1. Kommer i form ordentligt.
I höstas bestämde jag mig för att börja träna igen.
Joggning och simning samt långa promenader, numera med Assar,
har varit min melodi, sen typ alltid.
Har tränat cirka två till tre gånger i veckan och tänkte försöka hålla detta uppe även under 2014.
Har ökat på joggingrundan lite smått, simmandet har också ökats på lite smått, men framförallt har jag satsat på att inte pausa och köra mina 1000 meter i bassängen i ett svep.
Kommer nog fortsätta med denna melodi, inte öka på längden utan endast farten.
Vad gäller joggandet hoppas jag dock på att innan sommaren 2014 kunnat öka på med ännu en kilometer. Men vi får se hur det går.
Jag är nöjd så länge jag håller uppe med träning två gånger i veckan och däremellan några längre promenader.

2. Klarar kemi1, biolobi2 och naturkunskap2 på komvux.
Är väldans nervös inför kemistudierna, men ska se till att satsa och förkovra mig i kemiska formler och experiment! Är mest peppad på biologi2.
Nöjer väl mig egentligen med E i alla ämnen, men kommer nog bli litt ledsen om jag inte klarar åtminstonde C i naturkunskap och biologi.
Håll tummarna för mig!

3. Flyttar.
Denhär lilla lägenheten har gjort sitt.
Har påbörjat sökandet efter en tvåa-trea med balkong och förhoppningsvis kan vi börja med en flytt inom Öo innan det till sommaren kanske blir aktuellt med en ny stad.

4. Extrajobbar på SCB.
Tre dagar i veckan är mitt mål.
Börjar på tisdag om en vecka, litt nervöst men förhoppningsvis går det finis!

Förövrigt kommer jag förkovra mig i mina, och andras, växter.
Vill odla hos mormor till sommaren igen, ute hos mammi och pappi och i lägenheten,
förhoppningsvis i ett nytt lägenhets hem med en balkong.
Kommer läsa allt jag kommer över i odlingsväg, AlltOmTrädgärd från pärm till pärm,
besöka trädgårdsmässor och fortsätta blogga om mina upplevelser.

Puss&kram&
Gott nytt,
hoppas att vi ses under 2014!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar