2013-12-22

Julpynta chilin

Igår åkte jag ut till landet. Satte upp julkärvar så mina fågelvänner där ute skall ha lite extra gotte att mumsa på över jul. Klättrade också upp på vinden och letade fram ett och annat julgranspynt. Väl hemma i lilla lägenheten kastade jag upp pyntet i mina chiliväxter som huserar i fönstret. Finigt värre blidde det :)



Idag är det alltså dan före dan före dan. Tänkte spendera denna dag med att se film, ligga i soffan och njuta av julledighet och eventuellt, när jag tröttnat på att vila styra upp en liten julgrupp i en korg till en tant som bor här intill.
Hon är så otroligt söt och vi står ofta och pratar när jag går förbi henne med Assar.
Djur är bland det bästa hon vet, speciellt hundar.
Fick lite ont i hjärtat när hon sa att hon ska sitta själv på jul, då hennes hund dog för flera år sedan.
Så jag tänkte göra en liten julblomma till henne, gå förbi imorgon; önska henne en god helg och ge henne en julkram.  

Ha det fint därute!
Puss&kram&hejskipejski!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar