2013-12-18

Mossa i mitt hjärta


I morse tog jag och hunden Assar en tur till skogen zusammen.
Mitt mål med detta var delvis att spatsera en längre tur med min bästaste Assar, andas lite skogsluft samt att samla in lite mossa.
"Varför samla in mossa, helt idiotiskt Ida?!", kanske någon tänker då.
Men icke! Totalt smart är det, vill jag påstå.
Se så fiiiint det blev!
Juligt, mjukt och, i mina ögon mycket, tjusigt.

Jag har till och med fått ugglor i mossen. 


Utöver detta moss-samlande så har jag spenderat dagen med att piffa till mina växter, plantera om, duscha dem samt möblera om lite i min så kallade djungel.
Jag och Assar tog även en joggingtur och därefter slängde jag och min sambo ihop en grym vegansk-potatisgratäng samt marinerade sojabiffar och broccoli, tillsammans.


Funderar fortfarande på att införskaffa några snajdiga julgranskulor att hänga bland växterna. Ser kanske lite väl shabby chic ut med dessa hjärtan, och jag är inte alls förtjust i shabby chic, men detta var i princip det enda julpynt jag ägde.
Nåja, om förändring sker å julpyntsvägen så kommer jag lätt att uppdatera. 

Lev väl och så vidare!

Puss&kram&hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar