2013-12-19

En såndär torsdag i december


En ny planta har skjutit upp i en av mina krukor där en gul chili annars huserar.
Emellanåt sätter jag ned olika frön i nya små krukor och då de inte kommit upp några hjärtblad efter över en månad så kan det bli så att jag häller ut jorden över någon annan planta som behöver lite jorduppiggning. Och då kan det visst bli såhär.
Vet inte riktigt vad detta är för en buse, men jag tror att jag fått fröet från min sambos syster.
Troligtvis är det från någon exotisk frukt.
Vi får väl se hur det blir med detta lilla "maskrosbarn".
Får försöka hitta ned till dess rot och gräva loss hen för att ge nytt habitat i en egen kruka.
Japp, det ska jag göra idag! Så får det bli!

Assar behövde sin dagmatte idag igen, så nu ligger han och sover här bredvid mig i soffan, med sina tassar vilande på mina ben, medan jag sitter och pillar ned ord och fraser på tangenterna.
Planerar att ta en tur till skogen idag igen, så snart jag druckit upp mitt morgonkaffe.
Tro det eller ej, men jag vill ha lite mer mossa faktiskt.
(Blev så himlarns fint i de krukor jag piffade till igår, så jag vill piffa ännumer!)
Assar bli också så väldans glad när vi spatserar runt i skogen.
Och bland det bästa som finns är faktiskt att se Assar glad.

Puss&kram&hejs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar