2014-01-09

Don't you like my pie!?!?

Det blev en paj-middag igår i alla fall!
Experimenterade lite med mitt vanliga broccoli/marinerade sojastrimlor paj-recept.
Denna gång marinerade jag strimlorna med soja, olja, salt, peppar, dragon, en halv gul chili, timjan och lite stark paprikakrydda.
Blandade sedan ned broccoli, purjolök och hackade mandlar med strimlorna och marinaden.



Innan paj-fyllningen hälldes i skalet blandade jag i några deciliter kokta röda linser.


Min bästa vän Gott i Maten!
Hällde på ungefär en halv förpackning och toppade sedan pajen med tomater!
Slängde även på en gnutta salt ovanpå.



Körde in den i ugnen i typs trettio minuter och sedan såg den ut såhär!


Smarrigt värre!
Hågge-bågge kom spontant över på ännu en tv-seriekväll lagom till dess
att pajen var färdiggräddad, så även han fick smaka!
Nu har vi kollat igenom hela Freaks and geeks boxen,
perfekt lagom till att Girls- säsongen börjar nu på måndag, jey!
Så framöver kommer det bli måndagar med middagshäng och;
Girls, Downton Abbey och Looking (en ny bög-serie som får fylla tomrummet som
Queer as folk har lämnat i våra hjärtan och måndagskvällar.)

Idag har jag en såndär pinande träningsvärk i benen,
som tack för att jag lyckats genomföra 2014 års första joggingtur.
Tur värre att älskade Assar-hunden behövde sin dagmatte idag, vilket gör att jag har
världens bästa anledning att inte låta bli promenader.
Promenader brukar verkligen hjälpa träningsvärken att mjukas bort.
Tog mig även ett långt, varmt bad efter morgonens första spatsertur. 

Nu ska jag fortsätta att smutta på mitt yogi-tea och ögna igenom min kemibok.

Puss&kram&hejs, från Assar och mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar