2014-01-10

Nya och gamla



I mitt kära drivhus huserar de fröer, numera plantor, som jag satte i mellandagarna.
Tomat och chili-fröerna har skjutit upp ur jorden,
medan kumquat och jalapeño tar det lilla lugna och än så länge vilar i jorden.

Bland det bästa jag vet är att se nya hjärtblad skjuta upp ur jorden.




Min förmodade valnöt artar sig sannerligen.
Den står i fönstret och verkar vara glad och pigg.
Tänk att hen kommit ända från Brasilien och hem till mig! FAB!


Har en Chinese five colour som faktiskt blommar at the moment.
Mormor fick ett exemplar av denna chili i somras.
Den huserade i hennes växthus hela sommaren, uppenbarligen den bästa medicin
i världen för denna typ av chili. Hennes planta har mörka, nästintill lila, blad och
ser fantastiskt välmående ut.
Får flytta in min planta i mitt hemma-snickrade växthus och hoppas på att hen
blir lika glad som mormors planta.


Nu måste jag uppta dagens bestyr.
Har en sen lunch att därefter se fram emot.
Min bästaste lilla sis´ åker till Bankok om endast tre dagar,
så idag ska vi ses för en sushi-dejt innan hon beger sig ut i vida världen igen.
Vegatarisk sushi ofc!
Min syster är också icke-köttis, och hon berättade nyss att
hon verkligen såg fram emot vego-maten in Thaaaijjlääänd ;)

Puss&kram&hejskipejski!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar