2014-01-11

Allt om trädgård



Varje månad går jag, så fort jag läst allt om trädgård från början till slut, och suktar efter nästa nummer. Tidningen innehåller alltid grymma reportage, inspirerande bilder, enkla pedagogiska tips på hur man skall lyckas med dittan och dattan, inköpstips och andra värdefulla lästips.
Skummade under natten igenom tidningen som damp ned i min brevlåda igår.
Det blev en sen kväll då en av mina kära vänner, vid namn Tommy,
kom över på spel, några glas vin, musik-lyssnande och filmprat.
Hann inte med att kolla in tidningen innan han kom över, och då han gick var klockan redan slagen 02.00. Var hursom så taggad på senaste numret av AOT så att jag låg och läste i någon halvtimma innan jag finally släkte ljuset.
I senaste numret tipsar redaktionen om flera webbsidor som jag straxt tänkte ta mig tid att besöka.
Bland annat ska det finnas en kvinna som lämnat det hektiska NY- livet för att odla sig fram och umgås med djur ute på landet, och som på sin hemsida awaytogarden.com skriver om detta.
Skall ögna igenom hennes sida mer straxt,
och förmodligen blir det en blogg att börja följa :)

I torsdags var Assar här.
Vilken lycka för mig.
Jag har verkligen saknat honom brutalt mycket.
Och jag tror att han längtat lite efter mig också.
Fick en puss så snart han klivit in genom dörren.
Underbara, underbara hunddjur!

Jag brukar tänka på Assar som lite utav en Karl-Bertil Jonsson i hundformat.
Han har kärlek till alla, vill hälsa och sprida glädje till de mest ensamma gubbar och tanter vi kan råka gå förbi till de lite halvt utslagna kedjerökarna på parkbänkarna.
Och folk verkligen lyser upp när de ser honom.
Han viftar på svansen typs 24-7 och är alltid lika glad över att få stifta en ny bekantskap.
Helt enkelt en fantastisk personlighet som gör världen till en lite bättre plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar