2014-01-12

Besök på landet och katt-djurs kärlek



Då min syster snart flyger till Asien för att vara borta över en månad, så hade vi igår en liten familjesammankomst med middag samt lite spel.
Middagen bestod av morotssoppa, mums!
Till efterrätt blev det vegansk citronpaj.
Min mamma är fantastisk på att veganisera recept!
Fick med oss citronpajen hem, så idag blir det eventuellt till att mumsa litt till.

En utav mina anledningar att åka ut på vischan var också att vädret slagit om och blivit snöigt och kallt här på Närkeslätten. Som jag tidigare förtäljt har jag haft flera växter stående ute i min "sommarstuga" som icke är uppvärmd. Igår blev det lov att bära in dem i det rum hos mammi och pappi som jag brukar bo i vintertid och som även det är fyllt med ett fyrtiotal växter.

Kunde inte låta bli att plocka med mig en handfull växter hem för omplantering.
Så igår afton när jag kom hem spenderade jag min tid  med att omplantera.
Lycka!

I mitt gamla familjehem bor två katter, som jag tidigare skrivit lite om.
Kittie och Willma.
Då min allergi lugnat ned sig passar jag på att gosa med dem en stund varje gång jag är på besök.
Något jag faktiskt inte kunnat göra på över tio år.
Kan knappast beskriva hur fantastiskt det känns att kunna umgås och visa min kärlek till dem igen.

På bilderna ser ni katten Kittie som är elva år gamal.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar