2014-01-13

Odling-, växt- och vårdrömmar

Sitter och suktar efter odling, nya fröer och föreläsningar om att odla sin egen mat och hälsa.
Nog att det är över två månader kvar, men på Din trädgård som går av stapeln, här i Örebro, den 28de mars kommer jag säkerligen att överösas av liknande. Funderar redan på hur jag skall lägga upp detta, och troligtvis kommer jag gå på fredagen, den 28de, då mässan öppnar.
Ska kolla med min lilla mormor om hon vill följa med :)

Okej, nu är det sannerligen vinter här i Örebro.
Arton minus möttes jag av då jag skulle stega iväg för registrering på komvux.
Pälsade på mig typs alla kläder i min garderob och slängde mig ut i kylan.
Understället är återigen min bästa vän.
Kommer troligtvis spendera ännumer tid i badkaret framöver också.
Assar, som kommer hit imorgon igen, uppskattar i alla fall snön.
Imorgon blir det bus, lek och skuttande i snön på vårt schema, sannerligen!

Har läst min Allt om trädgård från pärm till pärm redan.
Funderar på om jag kanske borde prenumerera på någon mer odlingstidning,
jag kan verkligen inte få nog. Är det någon som har ett eller annat tips till mig?

Nu ska jag unna mig lite trädgård- och odlingsbloggs läsande innan jag styr mig en enklare lunch för att sedan återgå till komvux och nästa kursregistrering.

Puss&kram&hejski-pejski! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar