2014-01-29

Nu grönskar det!




Igår snöade det som satiken! Jag och Assar tog tillfället i akt och rumlade runt i snön
extra mycket. Alltså nej, jag har fortfarande inte så mycket till övers för snön;
det är krångligt och moddigt att cykla, jag fryser ihjäl och man kan inte plantera utomhus..
Men att Assar blir så fantastiskt glad gör det så oerhört värt det.
Jag ramlar gärna runt med cykeln på väg till skola och jobb, så länge jag får se honom
som en såndär happy dog som han blir av att busa i snö.

Nu grönskar det sannerligen här hemma!
På fem dagar kröp pumpa-bäbisarna upp ur jorden och efter sex dagar
hade typs alla fröer i krukan kommit till liv.


Flera av mina stora chili-träd börjar slå ut i blom och chilifrukter har som tidigare nämnt
vuxit lite smått under denna vinter!


En ny praktisk "hylla" till växterna som jag hittade då växtaffären städade ut.
Varför slänga en så pass bra hylla när mina växter behövde typs
just en sån för att få bättre plats, va?!


Idag har jag BARA en lektion och inget jobb!
Gissa vad det innebär?
Omskolning och plantering!
Tomat-bäbisarna ska ses över och pysslas med i eftermiddag,
om jag får bestämma!
Blir en perfa paus i studierna av citronsyracykeln
(sjukt krångligt, har typs noll motivation till att lära mig denna).

Nånå, dags för frukost och sen off till skolan.

Hejskipejsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar