2014-01-31

Trettioförsta janurai; lägesrapport?!



Japps, det växer så det knakar här hemma.
Blir fantastiskt glad för varje nytt frö som spricker fram ur jorden.
Var btw tvungen att ta en bild på denna fina växtlåda som två citrus-plantor från
Indien (eller är det Brasilien?! Fy på mig att vara så dålig på att märka upp plantorna!!)
flyttat ned i. Växtlådan är dumpstrad, alltså upphittad i den container som jag och Kina förbarmade oss över då en växtaffär städade ur och slängde allt material de inte lyckats rea bort.

Pumpa-fröerna växer som enna tokar!
Jisses!

Får jag plantera ut dessa hos dig om några månader mormor?
Så kan vi göra pumpa-soppa sen i höst :D


Kumquat-fröerna som jag satte den fjärde januari har nu börjat leta sig upp ur jorden,
gaaaaalet spännande! Citrus har enligt min erfarenhet tendens att växa långsamt
(typs 27 dagar tog det för dessa två att pilla sig upp ur jorden,
och de övriga lyser med sin frånvaro)
men jag brukar säga som Murakami;
"Det som växer långsamt, det växer bra"


Tillochmed chili-fröerna som jag satte för en vecka sedan, nu ikväll,
har börjat leta sig fram ur jorden.


Lousiana hot och Carolina reaper verkar vara de som sätter ribban högt och
kastar sig upp ur jorden denna odlingsomgång.
Funderar på om det är för att jag spelat så mycket The tallest man on earth 
för växtbäbisarna som det vuxit så bra denna vecka
(nej, egentligen funderar jag inte på det utan ville mest att ni skulle veta att jag
typs injicerar Tallest man at the moment!)


Ikväll är det bio-&-sverige-premiär-för-Lars-Von-Triers-nya!
4h+ är den och jag är för tillfället trött som en tok, för jag somnade
bredvid Asse-basse i sängen efter kemiltektion, promenader, bus och mera kemiplugg.
Så när Assars husse kom och plingade på vaknade jag som ur en
thunderstorm och känner mig fortfarande, såhär en timme senare relativt nyvaken.

Puss&kram&hejskipejsk&trevlig-helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar