2014-02-02

Chili i februari!?!

Chili året om säger jag då!


Flera av mina chilis har krävt större utrymme för sina fötter, dvs rötter,
och som av en händelse fick jag ju tag på flera stora krukor då vi dumpstrade
från dendär växtaffären som slog igen.
Igår fick en Jamaican bell och en gul chili nya krukor.
De ser väldigt glada och välmående ut.
Som ni ser är det lite trångt här in my home.
Jag kommer eventuellt ge mig på en räkning av plantorna i eftermiddag.
Kan det vara fler än senast då jag kom upp i 137, tro?!
Har ju många småttingar för tillfället så ja, jag tippar att jag typs har 150
i dagsläget.

Har spenderat halva morgonkvisten med att skicka mejl till olika privata fastighetsbolag.
Förhoppningsvis är dendär drömmen om en tvåa/trea med balkong inte allt för långt bort.
Tänk vad mycket mer plantor jag skulle få plats med då!
OMG vad fab det skulle vara!!


Personligen är jag inte speciellt mycket för ytterkrukor, men dehär gamla godingarna
som jag har i färgerna rött och vitt är verkligen grymt fina!
Don't you think?!?

Älskar att se mitt senaste chiliprojekts framsteg.
Igår kom några Natal-fröer upp ur jorden.
Har fått dem av en annan bloggare och chili-fantast som ni hittar här.
Natal verkar vara en riktigt vacker chilisort, så jag har stora förväntningar inför denna
vårtermins färgsprakande odlingar.


Nu ska jag ta mig en promenix med min kära vän Tora. 
Hejskipejsk, utnill we meet again!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar