2014-01-25

Växtpyssel



Igår hade jag äntligen tid för lite välförtjänt och mycket efterlängtad
omplantering. Okejs att jag pysslat lite och myllat ned några små frön
i jord tidigare i veckan. Men det räknas nästan int.
Igår kunde jag skämma bort mig själv med flera timmars omplantering,
nysådd, omplacering med mera.

Växterna börjar faktiskt komma igång såhär i slutet av januari.
Flera av mina plantor har vuxit till sig en smula och börjat få knoppar.
Såg igår att min habanero red hot faktiskt slagit ut i blom på några grenar.

Här är ett lite axplocka utav de plantor som bytte kruka igårkväll. 


Minstingarna på bilden är Peri peri chilis som verkar växa riktigt stadigt.
Kände till och med av lite hetta genom stickningar i fingrarna när de
omskolades denna gång. Blir spännande att smaka på dessa
frukter sen när de förhoppningsvis vuxit till sig.
Börjar förövrigt bli väldigt trångt med alla mina planteringar nu igen.
Vågar inte riktigt ge mig på att räkna hur många plantor jag har för tillfället, men
om jag tippar så är det väl runt hundra växter som trängs med mig och sambon
på våra 36 kvadrat; Hej-compact-living!

Fick sluta lite tidigare på jobbet idag, härligt värre!
Så nu har jag lite extra tid att spendera på det som jag gör bäst;
läsa om, pyssla om och betrakta mina kära växtligheter. 

Hejskipejsik&puss&kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar