2014-01-24

Livet i mitt miniväxthus



Igår spenderade jag delar av dagen med min bästis; Assar!
Nästa vecka kommer han troligtvis på sleepover för en natt, LYCKA!
Jag känner verkligen att jag har en sån oerhörd tur som får vara en liten del av Assars liv.
Igår hade vi superkul uoch lekte massa i snön.
Assar fångade frisbee, han är grym på att ta lyror!

Så en liten rapport från mitt ihopsatta växthus.
Den tippade valnöten har fått flytta in i detta fuktiga "rum"
och verkar sannerligen blivit mäkta glad.
Grönare än aldrig tidigare är hen i alla fall.


Det som eventuellt tros vara en cherimoya-planta huserar också i växthuset.
Hen växer stadigt och är grön och fin!



Så mycket plantor, så lite plats.
Må jag skaffa mig en lägenhet med balkong tills våren alltså..
Härovan syns tre chiliplantor som sattes i augusti,
och som överlevt dessa mörka månader tills trots.

Kontraster, jomenvisst.
Inne har jag rikligt med kondens i miniväxthusen och på fönster.
Där ute biter kylan död på det mesta.
Min gula chili verkar dock oberörd.
Sjukt gott med gulchili!
Den kan faktiskt bli riktigt, riktigt stark när frukten torkar och om den får sitta kvar
och götta till sig på plantan ett tag.


Okejs, nu måste jag koka några stärkande koppar kaffe för att orka ta itu
med eftermiddagens uppgift; skriva kemi-labb-rapport.

Hejhejhemsktmyckethej&puss&kram&trevlig-helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar