2014-02-08

Allt om trädgård och bostadsbrist, typs.



Igår, lagom till helgen, damp mitt efterlängtade ex av AOT ned i brevlådan.
Läste med ens, och bliv självfallet sugen på att plantera flertalet spännande frösorter.
Men ett stort problem kvarstår dessvärre; jag har INTE plats för mer plantor.
Visserligen flyttar jag ut massvis av tomater och annat
göttigt till landet så snart vädret tillåter,
men det är ju lix månader kvar.
Söker febrilt efter ett nytt hem med balkong så jag och mina
älskade växter skall kunna trängas litet
mindre. Men icke. Konkurrensen i denna stad verkar för tillfället
vara helt uppåt väggarna. Hittade värsta perfekta lägenheten
som hade korttidskontrakt och således tänkte jag att
denna kommer väl inte så många att söka;
jag med mina 2000 poäng borde ju ändå ha den lilla chansen
(man får alltså ett poäng om dagen, och poängen nollas när man skriver kontrakt
på nytt hem. Således har jag inte använt mina poäng på över fem år..)

Nånå, icke, icke!
Efter att annonsen varit ute i typs tre dagar
har personen på plats tio i kön 2500p.
Jag är således rätt körd.
Satiken, rent ut sagt.
Förra helgen roade jag och min sambo oss med att
skicka runt personligt brev
till cirka trettio privata bostadsförmedlare.
Nånå, ingen lycka där heller. Fick svar från flertalet som meddelade att de
ej har något att erbjuda för tillfället.

Egentligen vore det väl lika bra att bo kvar i lägenheten tills jag söker ny utbildning och
vi måst flytta helt från stan.
Men ja, vore så grymt att bo litet större ASAP.


Hemma hos mig ligger det ständigt fröer 
på ett litet fat på köksbordet och inväntar plantering.
Några av dessa, eko-kvist-tomat och orange paprika 
pillades ned i torvbriketter under fredagskvällen.

Här är en av mina finfina, gula, chilis som slagit ut i blom
under veckan som gått.

  

Nu blir det ytterligare en kopp kaffe och sedan är det snart off till 
dagens arbetspass. 

Puss&kram&hejskipejsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar