2014-02-09

Omskolning



I fredags blev det omskolning av chiliplantor.
Finis-krukor i köksfönstret numera.
Dessa chilis har vuxit till sig sedan typs augusti.
Om jag inte misstagit mig så kommer dessa bli busk-aktiga chilis,
typs a la medusachili-style
Väntar med spänning på att de skall växa till sig och slå ut i blom.


Fixade till en liten citrus-låda också.
Dumpstrad låda och typs tre tvååriga citrus-plantor som  planterats i
gamla kaffeburkar (har slagit hål i botten på burkarna med hammare och spik.)

 
Idag har jag köpt på mig citrus-jord, alg-gödning, några krukor som var på extrapris och
"vanlig" jord till mina plantor.
Blev massa omskolning av chilis denna afton således.
Små chili-bäbisar omskolades denna gång;
Natal, Carolina reaper, Purple bhut jolokia och Lousiana hot.

Hejskipejski så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar