2014-02-06

Vinterpromenad



I förmiddags unnade Assar och jag oss en tur till skogen.
Assar fick gå helt lös denna gång.
Sjukt gullig är han när han stannar och väntar på mig eller då han
springer fram till mig, om jag kommit litet för långt ifrån pojken.
Att få bli en liten del av Assars liv är bland det bästa som hänt mig de senaste åren.
Han har hjälpt mig med så mycket och gett mig stort självförtroende i förhoppningen
om att jag själv en dag skulle kunna bli en väldigt bra matte till en hund.
Om jag varit ledsen har han gjort mig glad, har jag varit slut och trött har han lagt sig bredvid mig, och vi har somnat tillsammans otaligt många gånger.
Självfallet har vi haft våra duster.
Typs som i början när han fortfarande var väldigt valpig
och skulle testa mig 200ggr på en dag.
Men alla dedär dusterna är bara roliga minnen som en kan skratta åt numera!

Hursom så är jag sjukt lycklig över att få vara Assars dagmatte
och jag tror inte alls att jag skulle vara där jag är idag i mitt liv om det inte vore för att han
kommit in i min vardag.

Jag älskar dig huddjuret, mest, mest, mest!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar