2014-02-05

Habanero red hot



Nejmen se där, hen inte bara blommar; hen börjar bära frukter igen också!
Fick väl ett trettiotal frukter på denna sort, som jag enligt infon på platsen 
där jag snikade till mig ett exemplar (vars frön numera är denna planta) 
skall heta habanero red hot
Men jag vet inte helt hundra om det stämmer såhär i ärlighetens namn. 
För då jag googlar på namnet såhär ett och ett halvt år senare så ser 
de bilder jag får upp snarare ut som en annan habbis 
(slangar till ett eget ord av habanero) som jag också odlar.
Frukterna blir hursom först orangea och sedan övergår de i rött, men det tar bra lång tid. 
Personligen lyckades jag plocka av alla innan de blev röda.
Fick en smärre chock då jag besökte min vän Kina och insåg att det exemplar 
av red hot hon fått av mig var satiken så röd!

Men ojski, ingen rast ingen ro; 
måste återigen bege mig till skolan för dagens laboration nummer två.
Tycker sannerligen att jag borde belöna mig med flera dagar av odling och växtnörderi
när alla dessa labbar och prov är genomförda. 
För i dagsläget känns det knappast som att jag gör annat än studera/flänger fram och tillbaka till komvux eller sitter på mitt extrajobb och ringer. 
Imorgon ska jag btw börja ringa på engelska, OMG! 
Övade igår och fick typs kramp i käkarna, är lix inte van att använda mitt artikulerande 
på brittiska. För det blir typs någon kokkobello-aktig-svenglisch-brittisk-acéent när jag läser in frågeformuläret på engelska. 
Nånå, naturkunskapslabben; HERE I COME!

Hejskipejski ,hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar