2014-02-21

Ytterligare en av mina passioner här i livet; vintageklänningar

Jag gillar inte bara färgsprakande chilifrukter
och annan odling.
En sån som jag blir även sjukt glad av att hitta
och klä mig i vintagefynd.
Tradera har varit min bästa vän många gånger om.
Både när det gäller att finna roliga chilifröer, lila morötter och konstiga
fröer till träd som ska passa att odla som bonsai
samt att finna typs gratis klänningar i roliga färger och mönster
från tidigare än 2000-tal.

Ja, som ni kanske gissat utifrån min något knasiga
personality
så tenderar jag att dras till de lite märkligare 
konstellationerna vad gäller klädesplagg.
Har dock under de senare året blivit mer och mer indoktrinerad i
min sambos less is more tänk.
Så numera är det bara galna klänningar 
vid de mer speciella tillfällena
och mestadels bekvämlighet och praktisk-het som styr mitt dagliga klädval.

Hursom häromveckan när jag gick på en kickass bra restaurang
så klädde jag upp mig i denna färgsprakande kreation.
Fann den för 1 jäkla spänn på tradera för typs fyra år sen.
Fyndi, fyndi I say! 



PUSS&KRAM
nu tänker jag ägna några timmar åt växtsystematik och ompyssel av mina växtbäbisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar