2014-02-22

Kumquaten gror och Kina blir stor

Mina två Kumquat-fröer som vågade sig upp ur jorden och in i min
växthus-lägenhets-sfär är i dagsläget lite över en och en halv månad gamla.
Ack och och ve vilka skönheter de börjar bli!
De har tagit sig bättre än mina citrusar från Indien och Brasilien
som jag planterade någon gång i somras.
Jag kan omöjligt minnas allt och när jag planterat det, då jag pillar ned frön så fort
möjligheten bara ges. Tränar på att märka upp nya frön som sås,
men detta brukar ofta resultera i en kommentar om att
"näääj, men jag minns att detta är denna!"
eller " jaaa men jag ser var det är när den kommer upp!"
Hm.. Ja, tillslut ser jag nog vad det är men i ärlighetens namn
måst jag satsa mer på att märka upp de små fröer som pillas ned i jorden.

Mina Kumquat-bäbisar har hursom fått flytta ned i citrusjord
(jaaa, jag har köpt det för första gången nu!)
Kolla in finisarna!!



Igår var jag förövrigt på en mycket trevlig tillställning.
En av mina vänner fyller i år hela trettio och till hennes ära anordnades en överrasknings-
sammankomst. Bilder från både bäbisåren och tonår visades, minnen pratades,
massvis av kakor och choklad flödade. Omnomnom!
Alexander hade också bakat sin fantastiska kladdkaka till Kinas ära.
Gotti!
"På riktigt den godaste kladdkakan jag ätit"
brukar vara de flestas utlåtande efter att ha smakat denna.
Jag kan inte annat än hålla med.
Alexander är kung när det kommer till bakning!

Självfallet piffade jag upp mig i en såndär tokig klänning.
Kunde inte låta bli att föreviga mig själv med en liten selfie
i Sagas (som vi hade överraskningsfesten hos) underbart snygga sjuttiotals-
badrum! Clown-klänningen som jag brukar kalla den införskaffades typs 2007
på en seconhand i Oslo - and I still love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar