2014-02-25

Please come spring!



Ena dagen är det totalt snökaos och slask,
nästa dyker det upp ett helt knippe krokusar i rabatten!
Snälla snuva mig inte på våren en gång till!!
Alexander trodde att detta var gräslök,
nej och åter nej!
Jag fick förklara för herrn att dessa ska man minsann inte äta.
Satte en kruka med gräslök igår,
så ska ge honom den att äta sen när tillfället ges, istället!
Alltså nej, han ska inte äta krukan han ska få äta dess innehåll,
och då menar jag inte att jag ska mata honom med jord ;)

Knoppar och blommor dyker hursom upp titt som tätt här hemma,
och nu när solen återigen belyser mitt fönster med sin starka närvaro
så hoppas jag på ordentlig tillväxt på mina fönsterkarmar
och diverse områden som fyllts med plantor, framöver!


Släpper in solen, fågelkvittret och den friska vårluften
och återgår härmed till dagens bestyr!
Tjipp och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar