2014-03-01

Allt om trädgård, pepp inför trädgårdsmässan i Älvsjö samt ett stycke hunddjur



Alexanders skämtsamma-kommentar då jag i torsdags fick hem
senaste numret av min favorittidning i brevlådan var;
"Nu har du väl lite väl mycket växt-läsning, tror vi ska lägga undan denna ett tag".
Med tanke på att jag köpte tre grymma böcker om odling här och vars,
i onsdags kan jag ändå inte hålla med.
En kan nevva evvah ha för mycket läsning att se fram emot!
Alexander vet precis vad jag talar om, för han har typs oftast en hög på
fem-sex böcker på vänt, samtidigt som han läser en tre stycken.
Yes, mitt livs kärlek är en bokmal, så är det!
(och han är klok och kunnig som få, därav)

I onsdags skrev min finfina vän Kina till mig och berättade om
ett erbjudande hennes jobb tillhandahöll denna vår,
summa summarum;
den 22 mars åker jag och Kina samt ett busslass med annat folk
till trädgårdsmässan i Älvsjö.
I år är temat urban fägring och jag vet inte om det finns något tema som kunde vara
mer passande för en stadsodlare som jag!


Idag är Assar här på sleepover.
Jag är en såndär lycklig människa, som min granntant Harriet brukar
påpeka då hon ser mig och Assar tillsammans.
Så snart mina tomatplantor vuxit till sig så ska jag gå över till gulle-tanten
med en planta!
I höstas försedde jag henne med äpplen
samt en liten skål med tomater,
ojski så glad hon blev :)

Harriet är älskar hundar och har tidningsurklipp på hundar samt foton på
hennes cavalier's, som dessvärre inte längre finns i livet längre, i typs hela lägenheten.

Ja, jag älskar verkligen tanter; det har jag alltid gjort!
Det bästa med mitt tillfälliga jobb är tex. då jag får ringa till gamla tanter och
fråga dem om livet. Ibland, fastän vi alltid håller oss till intervjuformuläret,
så halkar man in på mer personliga ting och vissa tanter blir man verkligen
helt kär i när de berättar om dittan och dattan.
Antagligen är det min fascination för livsöden
som bidrog till att jag trivdes så bra inom äldrevården
till en början.
Problemet är väl dock att jag är rätt otålig samt avskyr stress,
annars skulle jag nog fortsatt arbeta med något sådant.


På förmiddagen var vi ut och träffade Assars chowchow vän
i typs en och en halv timma.
De leker så fint tillsammans!
Nu är pojken trött och ligger härintill och sussar så sött.
Jag ska dyka ned i senaste numret av allt om trädgård och fundera över huruvida
jag skall ta mig en studiefri lördag eller ej.
Det känns sannerligen mycket mer lockande att läsa om grönsaker och sedan
övergå till att pyssla om mina små växtlighetsliv, än att läsa om metanserien.

Puss&kram&hejskipejs&trevlig-helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar