2014-03-17

Rustar för grönsakslandet




Om jag nu ska göra mig ett eget grönsaksland denna vår så lär jag ju ha något att
plantera ut i det också. Har en del fröer som jag tänker sätta direkt i jorden sen när
det är dags, exempelvis olika salladssorter, wilmerburger och morötter.
Men, sen har jag en hel del som passar utmärkt att förkultivera också.
Idag fick jag således sug efter att påbörja denna quest.
Återanvände lite gamla plastlådor till att göra ett minimialt-grönsaksland i.
Gjorde två liknande lådor preppade med butternut-squash fröer från en pumpa som jag
köpte på torget i slutet av sommaren.




Mitt kök fick idag agera som planteringsarena.
Citrus från Indien och paprika från Ungern ramlade också ned i några torvbriketter...


Blev även en låda med honungsmelon.
Hoppas de tar sig, och hoppas mormor har plats i växthuset för en och annan planta,
för vad jag vet vill melon har det varmt, varmt, varmt!



2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har! :-) ska kika in lite här ibland så jag får lite inspiration själv och inte ger upp haha. Ha det så ses vi snart! / Kerstine

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir att du tycker det :) Klart du inte kommer ge upp, ditt nya växthus till balkongen kommer ju säkerligen att spira som bara den tills sommaren!
    Tänkte att du skulle få såna citrusbäbisar som jag satte nu om de tar sig. Annars har jag andra plantor som är äldre som du kan få ;)

    SvaraRadera