2014-03-16

Trädgårdspåteri



Min lördags spenderades återigen ute i solen på landet.
Blåsigt som attikens, men så snart jag börjat slita med diverse bestyr
blidde jag så hottie hot att tillochmed jackan kunde plockas av.
Mammi hade plockat in lite vår i huset, jag kanske är en fjant men blev
massa-, mega-, jätte-gald när jag såg denhär lilla anordningen.



Bestämde mig för att bygga typs en växtkompost.
M&P har en stor kompost sen innan, men där slängd lite alltimöjligt och jag vill
ha mig en egen intill mina odlingar och som förhoppningsvis får vara köttfri.
Alltså har väl inget problem men att använda deras kompostjord, men vore fint att ha
en som var mer eller mindre fri från animalier.
Släpade bort massvis med träd som jag tidigare sågat ned
och valde sedan en stor lövhög som grund till mitt kompost-projekt.


Min lilla stugis syns in thas background.
Och jackan som blev för varm att arbeta i svajar i vinden
(det är alltså inget spöke ni ser..)


Det tog några timmar, och shitt:ans vad bricks jag släpat.
Inte så konstigt att jag börjar få balla biceps kanske, med tanke på
vilket flow jag går in i då jag trädgårds-påtar.
Kan lätt jobba tre timmar med "tyngdlyftning" av tegelstenar
utan att ens inse att jag tröttar ut min lilla body.
Blir dock helt klubbad på aftonen sen.. ^^

Typs två timmar senare hade jag mig en fin grund till min kompost,
den är alltså inte ready-steady-to-go ännu.
Alexander tyckte att färgskalan var väldigt True detective-isch
Undrar om det finns andra nördar som också kan
läsa in att ett litet trassel därpå högen verkligen liknar en true detectiv referens.


Solen strålar idag igen, så himla kickass för mina chilis.
Ska åka iväg och köpa mig en påse jord och sen
blire lite omplantering för några små gulle-plantor
som jag plockat med utifrån M&P.

Puss&kram&hejskipejsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar