2014-04-07

Måndagslyx



Bytte plantor med en klasskompis idag.
Fick mig två klockrena plantor; en tiny tim tomat och en mini paprika.
Ska bli super att se dem växa till sig och ge frukt!
Gav bort en liten citrusplanta och en stupice tomat, men mina plantor var int alls
såhär stora och fina!


Denna eftermiddag ägnades åt mina växter.
I tre timmar organiserade, planerade och skolade jag om plantisar.
Finns få bättre sätt att spendera en eftermiddag om ni frågar mig!

Flera av mina tomater har vuxit till sig ordentligt faktiskt.
Alla utom stupice plantorna är numera på riktigt framfart!
(Köpte frö på dem så pass sent så hann inte mer än sätta dem nys ju!)


Basilikan som jag fick av Assars matte häromdagen fick flytta till en egen kruka
samt in i köket och min lilla örtagård på fönsterkarmen.


Chiliplantan hot lemon, eller lemon drop som den också kallas
är i full blom at the moment.
Finigt va?!


Jag hade en gång ett köksbord, men numera har det grott igen.
Men ja, vad gör en inte för plantorna sina.
Får börja konsumera mina middagar sittandes
i skräddarställning på golvet istället
I guess ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar