2014-04-10

Oss chilinördar emellan



Som av en händelse har det visat sig att min
kemiprofessor också är en chili-nörd!
Så häromdagen gick jag igenom min lilla frö-låda
för att skaka fram några Carolina
reaper frön till honom.
Och nej, jag har inte (nästintill aldrig) ätit kräftstjärtar.
Lådan är bara som förvaring och jag har troligtvis
fått med mig lådan från mammis med kakor som innehåll,
hon gillar nämligen att skicka med mig kakor hem.
She loves to feed me and my boo with sweets.

Nåväl, fröna upphittades i botten av lådan
och nu hoppas vi på att dessa fem skall gro och götta sig i min professor P's hem.


Har dessvärre det väldans knappt med tiden at the moment. 
Försöker plugga satan inför kemiprov nästa vecka,
och faktiskt så tror jag att det givit en smula resultat. 
Jag har lyckats lösa flera, som jag tidigare tyckte var 
SKJUT MIG I HUVUDET-uppgifter efter att jag ägnat fem timmar igår
åt att traggla och försöka förstå vad sjutton siffrorna egentligen vill säga mig.

När kemiprovet är över och jag äntligen får några dagars påskledigt;
både från skola och jobb ska jag ta mig ut på landet och fortsätta med mina
trädgårdslands-planer.

Btw; allt om trädgård har en fotoutmaning på instagram nu i vår och sommar!
Denna vecka är det #vårvärme som gäller 
och själv lade jag nyss upp en pic på Assar i ett blomhav! Kolla in det vettja! 

Nu ska jag dyka ned i min kemibok igen. 
Puss&kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar