2014-04-17

Spirande vår

Jag är en lycklig tjej såhär i vårtider.
Går mest bara runt och ler när jag beundrar all växtlighet
som kommit till liv igen, kikar in kolonilotter
i grannkvarteren och spanar in alla valpar som är ute på vårpromenad med sina nya familjer.

Igår kväll när jag precis kommit hem från jobbet och skulle parkera cykeln
fick ja se den sötaste valp jag någonsin skådat.
Hon bor på gården intill mig och jag hoppas verkligen att jag får hälsa på henne igen.
Lilltjejen fullkomligt kastade sig på mig och gav mig
massvis med pussar när jag frågade om jag fick hälsa.
Åååh, en sån lycklig Idis jag blev.

Idag har jag beundrat sådden i kolonilotterna i ett kvarter nära mig.
Önskar att jag också hade en lite plätt i stan, i närheten av mitt hem
som jag kunde påta och pyssla med. 


Hursom så tänker jag spendera denna ledighet, som startar imorgon,
med att påta ute i min trädgård hos m&p.
Var ute och grävde och pysslade i några timmar i fredags.
Fantastiskt är det enda ord jag kan beskriva det hela med.

Om någon undrar ifall det spirar inne i min lägenhet
så är svaret sannerligen ja!
Chilin frodas som aldrig förr och om ni frågar mig
så är det snarare för lite plantor;
även om vi mycket snart inte får plats någon vars i vårt hem på grund
av alla krukor som lokaliseras här och var.


 Puss&kram&hej& odla en chili today, vettja! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar