2014-04-18

Black is the new green



Svarta, eller vi kanske skall kalla dem lila, chiliplantor är
åtminstone ett grymt och fräscht nytt inslag i mitt liv.
Peruvian purple heter denna och jag har väl en fem små plantor som spirar runt om
i lägenheten, för tillfället.
Satte dem för snart tre månader sedan, så snart borde de
börja blomma tycker jag!
Har en till sort som får lila blad och blommor, den heter chinese five colour
och så snart den slagit ut i blom ska jag fotografera den maximalt.


Tomatplantorna växer på så det typs knakar. Denna sattes typs i januari
så hen har haft tid på sig att växa upp.

Mina stupice plantor har dock inte haft lika lång tid på sig,
eftersom jag inskaffade frön så sent som i mars och satte
fröna typs med ens.
Hursom så får de husera i allt skojs jag kan komma över, så jag har en mindre
kruk-brist (för att inte tala om platsbrist) at the moment. 


Mina små solrosbäbisar har kikat fram ur torvbriketterna.
Har aldrig odlat solros tidigare, så detta blir mäkta intressant.
En av bäbisarna skiljer sig dock i färg mot de övriga..
Kan det ha blivit någon genmutation kanske?
Spännande!


Se så stolt de små sträcker sig mot solen!


Puss&kram&hejski-pejski! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar