2014-04-24

Maskrossallad

Det var ju typs påsk aldeles nyss.
Jag gick bananas på min gräs/moss/bränässle/maskos- matta i bersån
och plockade ihop en grund till en sallad.
Mammi sa att det var fasligt gott, och jag var inte sen att nappa på betet så att säg.


Min mammi är bäst på att laga mat, så jag och älsk fick
varsin kickass vegantallrik att mumsa i oss.

Maskrossalladen prydde det hela finemang.
Eh vad har en då i en maskrossallad?
Typs ba lite solrosfrön, små maskrosblad; de är bäst att plocka nu när de är lite
mjällare, så doooo it! Eh salt, peppar och olja. Sen kan man käka away.
Vilket jag förstås gjorde och kommer att göra igen.

Förövrigt åts det vegansk potatisgratäng, färskpotatis, nässelpesto,
bönsallad, sojafärs-biffar, ratatouille och en sås gjord på
ajvar och typs gott i maten (carlshamns havrebaserade grädde).
Jag åt som det matvrak jag är, word.


Påskmiddagen inmundigades i min berså.
Sjukt glad att en har kunnat börja hänga där igen.

Min dude, bror och lilla niece; Emilia, hade det finigt i bersån.


Störtfint att få lyxa med massa kvalitetstid med lilltjejen denna påsk.
Glömde liksom bort att sätta ihop mitt växthus,
eller ja, kom av mig i alla fall.
(Och ja, min pappa är smått tokig och äter påskmiddag halvnaken där intill)


Jag jobbade faktiskt lite också,
satte upp två hela fågelholkar, svettigt värre!
Komski och bo i min berså nu alla fågelkompisarna. 


Later dudes!
Puss&kramski/
Idis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar