2014-04-03

På besök hos mormor

Mormor är minst lika tokig som jag när det kommer till att odla.
För tillfället har hon nästan hela övervåningen fylld med småplantor och förberedande sådd.
Skillnaden är dock att mormor älskar blommor och förkultiverar massvis av blommor.
I söndags berättade hon för min sambo att hon satt en ny fuchsia till honom,
han tycker dessa är så fina och den senaste han fick råkade vi ta död på..
Jag är inte en fena på blommor helt enkelt.  




Mormor har så mycket spännande växter i sitt hem.
Önskar att jag också hade ett rum som jag helt kunde avsätta för odling
och förkultivering.



Se upp för ryssen!
Dessa tomater blir typs svarta.
Ska få något exemplar av mormor när jag byggt ihop mitt växthus,
för just nu finns det ingen plats för nya bäbisar i mitt hem.


Mitt olivträd har stått hos mormor sen i höstas.
Finns inte plats för det i mitt hem just nu.
Ska plocka ut det till sommarstugan snart och eventuellt hem till oss igen
denna höst.


Ormbunksträd.
Kärlkryptogamer är bra fina ändå.


Det växer på min odlingsplätt hemma hos mormor.
Grävde upp en hel famn av palsternacka!
Persiljan var så liten så jag lämnade den att växa till sig.
Har ändå en kruka i fönstret här hemma som jag mumsar på dagligen.

Enligt mig så är persilja typs så gott så det gör ont!


Lilltjejen var med igår också, lyxigt värre!
Är en himla glad faster för tillfället för igår sa hon Ida för första gången.


På återseende!
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar