2015-06-01

Odlar i skåne numera

För jag har flyttat vidare, närkeslätten passade inte längre mina behov.
Men min odling är inte alls vad den brukade vara, har inte alls lika mycket utrymme
för mitt intresse, som innan.
I dagsläget delar jag ett radhus med sju andra människor.
Mitt rum har fönster i västerläge och jag har en dörr som leder rätt ut i husets tillhörande trädgård.
Således kan jag åtminstone odla en del sommartid.
Dock vet jag inte hur länge jag blir kvar på denna plats.

Hursom.
Chili är fortfarande min stora passion.
Har satt Bolivian rainbow, Carolina reaper och Peruvian purple denna vår.
Alla har tagit sig, och häromveckan satte jag nya bäbisar.
Yellow bumpy, habanero red hot och lite annat smått och gott.
Fröna var dessvärre rätt gamla och har inte grott ännu, så eventullet blir det inget av dem.




Förövrigt, det bästa med 'min' nya trädgård är att det växer en fantastisk
japansk lönn i den.


Egentligen ska jag skriva på en uppsatts om fobier, då jag förtillfället studerar psykologi
igen, men jag fick för mig att väcka denna lilla blogg till liv igen.
Dags att shape up, plantera mera och sprida det gröna ordet. 

Hejskipejsk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar