2013-12-16

Äntligen, en julros! :D


Min mamma är bra gullig. Ringer mig vid åttatiden denna kväll och frågar var jag är någon stans.
Själv säger hon att hon står utanför min dörr.
Varför frågar jag med ens?
- Jo för jag har köpt en julros till dig!
Fina mamma, som lyssnat noga när jag babblat på om att jag fått en längtan efter julrosor
såhär i december. Skönheten planterades om med ens och jag fick tydligen, i och med detta, någon slags knäpp att börja julpynta. Så nu har julduken åkt fram och glöggmuggar med tomtar på har hämtats upp från förrådet.

Och när jag ändå var igång med jorden och omplanteringen kunde jag förstås inte låta bli att plantera om en massa andra små gulle-plantor. Så nu är det något fräschare bland blommor och blad här hemma hos moi.

Puss&kram&hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar