2013-12-16

Sextonde december, HEJ!


Satt och tänkte på förra året nyårsmiddag.
Ruccola- (senapskål) sallad, sparrispotatis, rödvinsmarinerade aubergineskivor, svampsås på havregrädde med trattisar i samt ett spett med champinjoner. Jo jag gillar fungi, så äre!
Hur det kommer sig att jag sitter och funderar på mat som inmundigades för över ett år sedan kan en ju faktiskt fråga sig.

Hursom så har jag fått en stor förtjusning i lugna nyårsaftnar.
Förra året var jag hemma med min sambo, såg en klassisk romantisk komedi, kollade fyrverkerier genom fönstret och åt förstås denna fantastiska middag. Vet inte om jag firat ett så pass stillsamt nyår sedan jag var liten. Om man inte räknar med några gånger då jag jobbat på nyår och när jag kommit hem firat nyår genom att ta ett långt bubbligt bad innan insomning.

I år skall det bli en lugn tillställning med min nya bekant, som jag funnit på komvux, samt våra respektive. Laga middag, spela brädspel, snacka om ditta och dattan och bara ha det gött.
Testade på ticket to ride hos Håkan i fredags. Himla kul brädspel faktiskt.
Håkan som kommer långt norrifrån åker hem till sin födelseort över jul och nyår, så jag kommer sakna honom, våra seriemåndagar, kubrick-klubb, matlagning och spel-kvällar något ofantligt.
I afton blir det inte heller någon seriemåndag, sorg.
Ska dock iväg och klippa till mitt hår litt, inte helt fel det.
Kanske att jag kan delge hur fint mitt hår blivit inför jul här i bloggen under morgondagen.

Puss&kram&hejs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar