2013-12-14

Musikhjälpen

Denna lördag skänker jag pengar till musikhjälpen via denna bössinsamling!
You do it to! :D

När jag steg upp idag var det återigen snö på marken.
Allt jag kan tänka på är förra sommaren, 2012, då mitt växtintresse verkligen
börjat gro. Byggde mig då ett litet, någorlunda mobilt och provisoriskt växthus med
hjälp av gamla snygga fönster, pinnar från nedsågade träd i min berså samt lite plast till tak.


Längtar så himla, himla mycket efter vår och sommar då jag kan ge mig ut i bersån och fixa det ena och det andra igen. Pilla ned frön i marken/ odlingskärl och förgro plantor.
Det är fint att ha något att se fram emot ändå.
Får roa mig med att läsa på om odling, ta hand om mina små skönheter på fönsterkarmarna
samt se massa, massa film (som kanske inte har så mycket med växtlighet att göra, men man ska mata sin kulturella tarm också, enligt mig).

Puss&kram&hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar